Propagace a reklama firem od „á do zet“ probíhá, respektive měla by probíhat vždy tam, kde jsou potenciální zákazníci, klienti či odběratelé služeb. Tímto prostorem je dnes hlavně a samozřejmě prostředí internetu. Reklamní sdělení, firemní výpisy, doporučení, recenze, video návody, popisy, testy, srovnávače zboží a spoustu dalších doplňujících informací – to vše lze na internetu najít. Jde o nemalou porci dat více či méně s prezentací souvisejících. Mnohým z řad odborníků se proto, zejména v počátcích pronikání obchodu na globální síť, jevilo nevýhodné, neřkuli nemožné pokračovat v distribuci letáků dál. A ejhle, jsou tu s námi stále. Vidíte je všude a nezdá se, že by šlo o nějaký artefakt minulosti, který by měl hned zmizet. Jak je to možné? Jak to, že v době záplav zmíněných propagačních údajů pořád existují? Protože fungují!
Konkretizace frčí
Při slově „leták“ si spousta lidí vybaví hlavně ty supermarketové. Zdaleka však nejde jen o propagační tiskoviny z velkých obchodů. Papírové reklamní materiály posílají a roznášejí i společnosti menší. Letáků dnes využívají například majitelé restaurací nebo manažeři firem ze stavitelského oboru či odvětví jiných. Navíc minimálně mírně paradoxním by mohl být chápán fakt, že firmy mající byznys postavený na nabídce virtuální, tedy e-shopy, využívají starý dobrý tisk také.
Nutno podotknout, že nejde o žádnou anomálii, nýbrž o co nejpřesnější cílení letákové distribuce. Jde v podstatě o další „letákový level“ coby marketingový nástroj. Sběrem a následným použitím dat totiž dochází k zpřesnění lokalizace oblastí s těmi pravými adresáty. Tahle aktivita nenese jiné označení než geomarketing a leckteří marketéři by o jeho efektivnosti mohli vyprávět. Díky němu se kýžené informace, například letáky z dostanou do těch správných rukou.