Sekční vrata se skládají ze systému pohyblivých lamel vyplněných izolační vrstvou, která brání úniku tepla z vytápěné garáže, nebo naopak chrání garáž před průnikem horkého, nebo mrazivého vzduchu zvenčí. Lamely jsou konstruovány tak, že vám nemohou skřípnout prsty, což by bylo nebezpečné zejména pro malé čiperné děti.
Princip mechanismu těchto vrat je v zásadě jednoduchý. Otevírají se ve vertikálním směru a postupně zajíždí ve vodících lištách pod stropní konstrukci. Garážová vrata Ostrava se dodávají jako jednotný celek systému vodících pojezdových drah, pružin, koleček, a pohybového mechanismu – hřídele. Velikost vyvažujících pružin je dimenzována v závislosti na hmotnosti vrat. Pružiny jsou konstruovány jako torzní a tažné, jsou jištěny proti poškození bezpečnostní pojistkou. Všechny ocelové díly jsou ošetřeny proti korozi metodou žárového pozinkování. Šířka lamel se pohybuje zpravidla od 15 do 50 mm (v závislosti na výrobci).
Montáž sekčních vrat
Většina firem nabízí řešení, které umožní staré dveřní zárubně ponechat na svém místě a překrýt je novým speciálním rámem s pojezdovými kolejnicemi. U starých zárubní se pouze odřežou panty. Tím pádem je majitel garáže ušetřen dalších nákladů na zednické práce v souvislosti s přípravou otvoru pro nová vrata.
Samotná montáž trvá pouze několik hodin a prakticky v jakémkoliv kalendářním období. Rám sekčních vrat rovněž přeruší tepelný most a tím pádem dobře izolují vnitřek garáže od venkovního prostředí.
Ohledně elektroinstalace se v některých případech instaluje zásuvka pro pohon vrat do stropu, některé firmy mají možnost využít jakoukoli volnou zásuvku v garáži a odtud vést kabel s bezpečným napětím 24 V k řídící jednotce. Ovládání vrat se provádí bezdrátově z dálkového ovladače.
Provedení vrat
Nezateplená vrata se hodí především do samostatných garáží, které nejsou vytápěné a neslouží zároveň jako dílna. Zateplování lamel se provádí polyuretanovou pěnou (PUR). Lamely se vyrábí z ocelového plechu tloušťky 0,5 mm, chráněného proti korozi žárovým zinkováním. Hmotnost vrat se pohybuje zpravidla kolem 15 kg na čtvereční metr.
Povrchová úprava je většinou na bázi speciálního laku plastové barvy, kterou lze podle vzorkovníku sladit skutečně se všemi typy a designem staveb. Barvy jsou velmi variabilní a mohou také imitovat dřevo, nebo dřevěné prolisy (Woodgrain), případně mít povrch úplně hladký. Velkou oblibu dnes sklízí povrch tzv. Stucco.